910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

martes, 20 de noviembre de 2007

Charrá d'El Rebollal


MARTIS, 20 DE NOVIEMBRI. Lluvia a la mañana, sol a la tardi. Mín: 2’5ºC. Máx: 15,3ºC

En viendu na telivisión el reportaji alreol de la Fiesta los 200 Añus que jidun en Peñaparda, me ha veníu a l mimoria la antigua Charrá que se jadía n’El Rebollal.

Pos sí, porqu’en la nuestra tierra se jidu, en tiempus, una charrá, andi bailabamus los grupus de tólus pueblus d’El Rebollal.

Agora mesmu no m’acuerdu si hubu anguna vés, en esas Charrás, angún grupu de Navafrías (sí sé que lo hubu antañu, juera d’estu). Peru lo que sí es seguru es que sí que hubu grupus de los otrus cuatru pueblus: Payu, Peñaparda, Robrea y Villarrubias.

¿Y qué ju’e d’esus grupus? Pos el de Peñaparda entovía sigui bailandu. Estu del baili es la tradición del lugal más quería y más defendía (áina si paeci qu’es la única que le importa a la mayoría del pueblu). El grupu de Robrea ya no es tan grandi comu antañu, peru siguin oyéndosi los toquis y viéndosi los bailis de Robrea en angunas fiestas, comu ha síu esta de la Batalla de Peñaparda.

¿Y los otrus dos? Pos agora mesmu no sé si sigui anguién tocandu la sartén en Payu. Sí que la Señora Anastasia la tocó ena primera Fiesta el Panderu Cuadráu, allá por el añu 1999. Peru dendi esi añu no hi güeltu a vel a naidi de Payu tocandu la sartén, y es una pena, porque era mú bonita d’oyel, y los bailis y sonis tocáus a la sartén eran mú políus. ¿No hai naidi en Payu que esprimente a recuperal los sonis y bailis del lugal?

El casu de Villarrubias es otru. Se intentó jadel un grupu antañu, y jasta bailó ena Charrá que jidun en Villarrubias. Peru la mala suerti vinu en mó y manera d’acidenti de cochi, nel que se mató el que tiraba p’alantri del grupu, asina que se dejó de bailal en Villarrubias. Hai un par de añus intenté jadel un grupu en Villarrubias pa recuperal los bailis del lugal y pa que Villarrubias tuviesi un grupu. Peru la genti paici que s’afogonó, y a los dos mesis dejamus d’ensayal. Yo mesmu me llevé un disgustu mú grandi, porque tenía mucha ilusión de qu’el grupu saliesi p’alantri. Peru güenu, el casu es que sigui sin habel grupu en Villarrubias.

Y digu yo. ¿Por qué no se puedi golvel a la idea de jadel una Charrá d’El Rebollal? Porqu’era mú políu, y es algu que le gusta muchu a la genti, andi quiera que se jaga. Asina, además, se podían intental recuperal los grupus de tólus pueblus y, en teniendu un día en menti pa bailal, siempri s’ensayal con más saleru y ganas.

Dendi aquí lanzu esa idea, esi deséu: brindu por qu’un día, no mú lejotis, golvamus a vel juntus encima d’un mesmu tabráu a los grupus de los cincu pueblus d’El Rebollal: Navafrías, Payu, Peñaparda, Robrea y Villarrubias. Brindu pola güelta de la Charrá d’El Rebollal.

AFOTU: "El Fandangu" de Robrea ena Charrá de Ciarrodrigu d'abril del 2006

No hay comentarios: