910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

jueves, 15 de noviembre de 2007

La guerra ¿apencipió n'El Rebollal?


JUEVIS, 15 DE NOVIEMBRI. Día de sol. Mín: 0'1ºC Máx: 13,4ºC

Pos sí. Con estu de pregonal la fiesta qu'esti sábadu vamus a tenel en peñaparda, se jidu una presentaciòn en Ciarrodrigu ena qu'estuvun la alcaldi y el secretariu de Peñaparda, y ena que tamién estuvun tólus periódicus prencipalis de la provincia de Salamanca. Pici qu'este asuntu de la guerra de jadi 200 añus interesa muchu juera del lual, y estu es lo que pusun en los periódicus de Salamanca ayel miércolis.

LA GACETA: La guerra comenzó en El Rebollar ("La guerra apencipio n'El Rebollal")
EL ADELANTO: Los peñapardinos rememorarán el paso de las tropas napoleónicas("Los peñapardinus recordarán el pasu de los soldáus de Napoleón")
TRIBUNA: Celebración del bicentenario de la Guerra de la Independencia ("Celebración de los 200 añus de la Guerra la Independencia")

La verdá es que lo que más mos llama la atención de lo que ponin los periódicus es cómu lo anuncia La Gaceta (qu'es comu hi llamáu a esti escritu de hoi): "La guerra apencipió n'El Rebollal" Y es que paici sel que esta jue la primera vés (en esi tiempu) que los españolis pelearun contra los soldáus francesis, mediu añu antis de que apencipiasi oficialmenti la Guerra.

El casu es que esti era un tema desconocíu pa mi jasta que lo leí nel libru que José Alonso Pascual escribió nel añu 2002 alreol de Robrea. Anque sí sabía que por aquí habían pasáu los soldáus francesis aquel noviembri de 1807, hai agora 200 añus. ¿Jué de verdá andi apencipió la Guerra? Pos nu quieru idil ni sí ni no jasta oyel lo que mos tienin que idil esi día. A favol del sí podríamus idil que la Guerra apencipió, comu quien idi, al sotru día, y quiciás aquí pudu nacel la lucha del pueblu contra los soldáus invasoris, lucha que dispués jidun famosa los guerrillerus comu Julián Sánchez "El Charru". A favol del no, que no se jidu ninguna decraración de guerra jasta'l 2 de mayu del sotru añu.

Sea comu sea, créu que tenemus d'estal orgullosus de los nuestrus tataragüelus. No ya pol sel valientis y salil detrás d'un ejércitu forasteru con lo que tenían a manu (jorcas, destralas, ajodis, calabodus, ponas, guañas,...). Lo que más mos puedi enllenal d'orgullu es vel cómu los nuestrus tataragüelus juerun capacis de defendel lo qu'era suyu (los francesis les robarun los ganáus), sin importali la juerza del otru (en esi tiempu, los soldáus de Napoleón eran los más juertis d'Uropa).

Hogañu me paici que no se defiendi lo qu'es nuestru cona mesma juerza qu'antañu. No hai más que vel cómu está la nuestra cultura tradicional, en especial la lengua. ¡Cudiáu! No quieru idil con éstu que golvamus a cogel los aperus y salgamus detrás de naidi. Con lo de "juerza" no quieru idil esu, sinu tó lu contrariu. Quieru idil la juerza de la razón, la juerza de la ilusión, la juerza del amol pola nuestra tierra y la su cultura, la juerza del recuerdu de los que mos dejarun la su cultura y la su lengua comu herencia. Porque, agora y siempri, ninguna causa, pol mú nobri que paeza, mereci que se pierda una sola gota de sangri.

Güenu, que mos ponemus demasiáu serius. Si anguién quieri conocel esti jechu de la nuestra hstoria, tieni el su "rendevú", la su cita, en Peñaparda esti sábadu 17 dendi las 12 del meyudía. El programa es esti:

12:00 Presentación a cargu de José Ramón Cid Cebrián. Chalra Histórica a cargu del investigaol D. Miguel Ángel Martín Mas.

12:30 Descubrimientu d'una placa conmemorativa ena fachá del Cuartu de Peñaparda

13:00 Demostración histórica con vestimientas de soldáus d'aquel tiempu, ussu de armas, vía d'aquel tiempu, asina comu trajis, bailis y música tradicionalis de Peñaparda y la comarca de d'El Rebollal


NOTA: la afotu de hoi es la portá del programa de manu que han jechu los organizaoris de la fiesta, el Ayuntamientu de Peñaparda y la Asociación El Panderu Cuadráu de Peñaparda, cona colaboración de la fundación Ciarrodrigu 2006, el Centru d'Estudius Mirobriguensis y la Cámara Municipal d'Almeida (Portugal). Los dibujus del programa son de la coleición de José Ramón Cid Cebrián

No hay comentarios: