910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

jueves, 29 de noviembre de 2007

Me gusta miral afotus


JUEVIS, 29 DE NOVIEMBRI. Niebra a la mañana, sol a la tardi. Mín: -3'1ºC Máx: 9'4ºC

Toa la genti tieni en la su cassa afotus. Unas son afotus de la familia. Otras afotus de viajis. Otras afotus de boas, comunionis, de cuandu éramus chicus,... Peru una cosa es bien segura: a tós mos gusta paralmus anguna vés a miral las afotus.

Pos sí, a mi tamién me gusta miralas. Y es ue las afotus te train muchus recuerdus. Las de la familia, recuerdus de genti que ya no stá, o de genti qu'está lejus. Las de boas y comunionis, recuerdus de tiempus felicis. Las de viajis, recuerdus de lugaris qu'están lejotis y a los que, quiciás, nunca más golvamus a il.

Peru toas las afotus tienin una cosa igual, sean las que sean: son recuerdus. Dendi'l sigru XX, en toas las cassas hai afotus. En unas más, en otras menus. Peru siempri hai anguna. Y siempri vemus enos mueblis afotus, y ¿quién no tieni en la su cassa un álbum d'afotus que saca del cajón pa enseñalu a las vesitas? Pos sí, esa ha síu la nustra vía nel sigru XX.

Peru llega el sigru XXI y, con él, las cámaras digitalis. Y las afotus qu'aniantis eran de papel y guardabamus en álbunis y colgabamus de las parés, agora están metías en discus y pa velas tienis que tenel un deuvedé o un ordenaol. Bien seguru que jadel las afotus con una cámara digital es muchu más baratu, pos ni tienis que compral el carreti, ni tienis que pagal pol revelalas. Peru no es menus verdá que ya no son comu antañu, pos ni puedes velas cuandu quieris, ni son lo mesmu.´Qué queréis que vos diga, anque jagu milis y milis d'afotus cona mi cámara digital (que me regaló el mi hermanu pal mi cumpreañus), estaba muchu más contentu cuandu jadía las afotus cona cámara normal, con el su carreti y tó esu. Las afotus me parecían comu más de verdá.

Y las afotus que más me gustan son las antiguas, esas qu'estaban jechas en brancu y negru, las afotus de los nuestrus agüelus, con las sus vestimientas d'antañu, unas afotus qu'en sí mesmas eran toa una hestoria. Y me paici que esas afotus le gustan a más genti que a mi.

No es casualidá que, cuandu en los nuestrus pueblus se jadi una muestra d'afotus, la genti vaya a velas con alegría y se quedi crisá mirandu las afotus, mirandu quién sali, cómu iba vestíu, qu'estaba jadiendu. A la genti le gusta recordal, y las afotus ayúan muchu al recuerdu. Sería mú tristi que, pol mé de los adelantus, dejásemus de tenel afotus en papel, dejásemus de tenel los nuestrus recuerdus a manu. Porque tengu de decilvus la verdá: a mi me gusta miral las afotus, y cuantis más antiguas, mejol.

NOTA: afotu (sacá del su carné) de una de las mis bisagüelas, María Hernández Asensio, que murió nel añu 1966

No hay comentarios: