910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

domingo, 13 de enero de 2008

Dagalis

Anque la noticia ya es del añu pasáu, créu que tenemus d'apencipial el nuevu añu con güenas noticias.

El otru día chalré alreol de la presona más vieja de Peñaparda (y de seguru que d'El Rebollal): la Tia Gora, que jidu 103 añus el 4 d'eneru.

Peru agora voi a palral de la más nueva. Y es que a últimus de diciembri (me paici qu'el 27 de diciembri) vinu al mundu un dagal (créu qu'es un dagal, si no pidu perdón a los sus padris). Qué mejol noticia pa terminal el 2007 y apencipial el 2008 qu'el nacimientu d'un dagal. Porque, pol desgracia, es algu de lo que no tenemus abondu ena nuestra tierra.

En Peñaparda jadía lo menus 2 añus que no nacía ningún dagal. Y me paici qu'enos otrus pueblus d'El Rebollal pasa algu apaecíu. Peru esti nuevu dagal, la presona más nueva de la nuestra comarca, ha íu a nacel nel sestu pueblu d'El Rebollal: Perosín (que, anque hogañu está en drentru de Peñaparda, antañu jue el más emportanti).

Los dagalis son el futuru de la nuestra tierra, de los nuestrus pueblus. No hai cosa más tristi qu'un pueblu que no tieni dagalis corriendu y juegandu polas sus callis, o pueblus conas sus escuelas cerrás. N'El Rebollal entovía tenemus la suerti de tenel las nuestras escuelas abiertas y con dagalis. Peru comu no nacin dagalis tólus días, es noticia el que naza unu.

Dendi esti escritu quería dali la noragüena a los sus padris. Esperu que criéis al dagal polu menus igual de bien qu'estáis criandu a la su hermana. Y que la felicidá que ha entráu ena vuestra cassa esté con vusotrus y los vuestrus dagalis muchu, muchu tiempu.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

¡Mú güenas!

Tengu d'idil que siempri es una güena noticia el sabel qu'enus puebrus d'El Rebollal (u en cualisquera comarca salamanquina)nacin nenis.

Es verdá lu qu'idis, José Benito, sobri las pocas nacencias qu'hai nelus puebrus de la muestra Salamanca (Qu'anque haiga nacíu lejus de la tierra lus mis agüelus, soi charru). Siemprei es una alegría idil qu'un neni es salmantinu. ¿U nu?

TXEBE dijo...

Pos sí, siempri es una güena noticia. Pa mi, créu que la mejol notica del añu que ya pasó, del 2007, pos ya hai tiempu que nu nacía naidi nel lugal.