910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

viernes, 25 de enero de 2008

Mal mes el d'eneru

Anque no se puedi idil de ningún mes que sea malu por sí mesmu, n'estus últimus añus paici que los mesis d'eneru están siendu malus.

Yo no sé qu'es lu que tendrá esti mes, que paici que tólus añus se mueri un montonáu de genti. No sé en los otrus pueblus, peru en Peñaparda, en lo que llevamus del mes d'eneru, ya se han muertu tres mujeritas. La primera, la Tia Másima (que trujun hai pocus añus dendi Francia y estaba ena residencia), la segunda la Tia María "de las Patatas", y la tercera la Tia Caitana (madri de los "Piñas").

La verdá es que a la primera no la conocía, peru a las otras dos sí las había tratáu. Lo qu'es seguru es qu'eran tres mujeris mú querías nel lugal, tres mujeris que palraban la nuestra lengua y, polu menus las dos últimas, mujeris qu'entovía vestían al mó y manera tradicional, con las sayas y el pañuelu ena cabeza.

Siempri da pena que se muera anguién, anque sean presonas mayoris. Entovía dá más pena si es anguién a quien conocis, y cuantis más cerca esté de ti, más pena te da. Y, en estus casus, cona muerti d'estas presonas ha muertu tamién un pocu de la nuestra tierra y la nuestra cultura, anque n'estus casus no sea lo más emportanti.

El mes d'eneru de 2008 está siendu malu en esti sentíu. Mediu lugal está de lutu. Las familias de la Tia Másima, la Tia María y la Tia Caitana están de lutu. La nuestra cultura está de lutu.

Esperemus que jebreru sea mejol, muchu mejol.

No hay comentarios: