910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

miércoles, 30 de enero de 2008

Carnavalis o Antrueju

Pos sí, ya tenemus aquí los Carnavalis (o el Antrueju), y anque paici que ná más jadin fiesta los de Ciarrodrigu, tamién enos demás lugaris se jadin cosas por el antrueju.

Antañu, la genti se vestía "de jorramachi", conas vestimientas más viejas que tenían. Polas callis salía la "Vaca Romera" (en Villarrubias, "Vaca Galana"), que era una presona disfrazá de vaca (cona calavera d'una vaca) que salía corriendu tras la genti. Y, comu no pué sel menus, se cantaban los cantus más propius d'esti tiempu: "El Martis de Carnaval" y "La Charrascona".

Peru güenu, hogañu, anque siempri se presumi de lo muchu que se defiendi la cultura enos nuestrus lugaris, se ha dejáu perdel cuasi tó lu del Antrueju, y se han cogíu las moas de juera (ya se sabi, lo que vieni de juera a angunus siempri le paici mejol que lo nuestru).

Con tó y con esu, enos nuestrus lugaris se van a jadel angunas cosinas. No sé si enos demás pueblus d'El Rebollal se va a jadel algu, peru en Peñaparda la asociación el panderu cuadráu ha preparán un par de cosinas pa'l Domingu de Carnaval, que vos deju en esti escritu:

DOMINGU 3 DE JEBRERU
-------------------------
14:30 COMÍA nel restauranti "El Castillo" (apuntalsi antis)
17:00 Si el tiempu acompaña, PASACALLIS vestíus de jorramachi con música
17:30 BAILI DE CARNAVAL nel Centru Cultural (enas escuelas viejas) con panderu, gaita y tamboril, rumbas, pasodobris, vas corríus,...
A toa la genti que vaya al baili, se le convidará a chocolati calienti con biscochus


Pos ya sabéis, estu es lo que se va a jadel en Peñaparda polus carnavalis. Estáis tós envitáus a venil.

No hay comentarios: