910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

lunes, 21 de enero de 2008

La Tia María "de las patatas"


Hai unus días mos dejó la Tia María "de las patatas", una de las mujeris que, enos últimus 15 ó 20 añus, más han sobresalíu ena defensa de la nuestra cultura tradicional y, en especial del panderu cuadráu de Peñaparda.

Nunca gusta chalral alreol d'estas cosas, peru qué menus que dedicali a la mujerita unas rayinas comu homenaji.

A la Tia María le gustaba muchu cantal y tocal el panderu, y jasta esti últimu añu siempri que pudu estuvu ena Fiesta el Panderu Cuadráu que tolus veranus se jadi en Peñaparda. La recuerdu esti veranu sentá ena praza, en una silla, viendu cómu tocaba y bailaba la genti encima el tabráu, tabráu qu'otrus añus había pisáu ella pa tocal el panderu. Y es qu'esta mujel llevaba la música ena sangri.

Con tó y con esu, lo más emportanti de la Tia María, además de sabel cantal y tocal, era que sabía jadel panderus. ¡Cuántus panderus habrán jechu las sus manus pa la genti del lugal y la genti forastera! Pos muchus, la verdá. M'acuerdu que una vés jidu con los mis padris un panderu abaju, ena cassa El Castillu, momentu del que saqué una afotu que tengu puesta nel mi libru y ena mi güeb de Peñaparda (afotu que tamién es el acompañamientu d'esti escritu). Tamién recuerdu que le jidun un reportaji de cómu se jadía el panderu pa una coleición de vídeus alreol de los "oficius perdíus" o "oficius d'antañu" (agora mesmu no m'acuerdu cómu se llama la coleición).

La Tia María siempri repartió a los demás la su música, la su alegría y los sus saberis. Y tólus que himus tratáu con ella mos queamus con un güen recuerdu.

Sirva esti escritu pa jadeli un pequeñu homenaji a la Tia María "de las patatas". Jasta siempri, Tia María.

No hay comentarios: