910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

martes, 21 de abril de 2009

El Lunis d'Aguas

En drentru la provincia de Salamanca, ¿quién no ha oyíu palral anguna vés del Lunis d'Aguas? Es cuandu, dispués de Semana Santa, la genti de Salamanca capital, s'ajuntaban nel campu a comel el jornazu (una "empaná" de coridu, lombu, jamón, panceta,...), a jinchalsi de comel carni dispués de cuarenta días de cuaresma. Es una tradición que ha llegáu jasta hogañu.

En los nuestrus pueblus tamién se jadi (o, polu menus, se jadía), pos tamién las nuestras gentis pasaban la cuaresma. Y las gentis de los nuestrus pueblus s'ajuntaban pa comel el jornazu en familia, o con amigus, y se jadía una güena fiesta pos Cristu había resucitáu, y era algu pa celebral.

Peru tenemus de tenel craru algu: en los nuestur pueblus NUNCA se ha celebráu el Lunis d'Aguas. Esu es pa los de la capital. Polu menus, en Villarrubias de siempri se ha comíu el jornazu el Domingu de Resurreción. En Peñaparda, el día la Crús Bindita (3 de mayu). En los demás pueblus d'El Rebollal no lo sé. Peru de lo qu'estoi seguru es de que nunca se comió cuandu en Salamanca capital.

Ya sé que ha pasáu, y que pa esti añu ya no se puedi jadel ná (o casi ná), peru no está de más que vos recuerdi que nusotrus no somus la capital, y que la tradición del Lunis d'Aguas es mú polía, peru NO ES NUESTRA. Tantu que presumimus de tradicionis en la nuestra tierra, lo que no podemus jadel es trael una de juera y escondel en un rincón las nuestras. Asina que la genti de Peñaparda a vel si se poni las pilas y pa'l 3 de mayu, pa la Crús Bindita, salimus tós a comel el jornazu a la Jessa, o al Mostajal, o pa las Majaíllas, o pal Riufríu, o p'andi quiera que queramus juntalmus. Porqu'esa es la nuestra tradición del comel el jornazu, nu otra. La genti de Villarrubias, que presumin menus que la mayoría de las sus tradicionis, sigui comiendu el jornazu el día qu'es: el Domingu de Resurreción. A vel si tomamus ejempru.

Palra d'El Rebollal.
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!

1 comentario:

EL MOTERU dijo...

Esu Esu ,pon al personal en su sitiu que si se desmadran, despues no hay quien jaga gavilla de ellus.