910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

lunes, 2 de febrero de 2009

Un inviernu comu los de antis


D'un tiempu a esta parti siempri se había oyíu idil a la genti que los inviernus ya no son comu los de antis, que cuandu eran nuevus llovía y nevaba muchu, que caían unus yelus de miéu,... Pos bien, paici qu'esti inviernu es comu los que mos contaban los nuestrus padris y agüelus: un inviernu con fríu, agua, nievi y yelus. O, lo qu'es lo mesmu, un inviernu comu los de antis.

Y es qu'esti inviernu estamus teniendu de tó. Himus teníu agua. Bien es verdá que menus de la que necesita el campu, peru mucha más qu'otrus añus. Yelus han caíu muchus y bien grandis. El 9 d'eneru tuvimus n'El Rebollal alreol de los 15 gráus pol baju el ceru (-15ºC). Airi, tó'l que quieras y más. Y nievi, mucha nievi.

En lo que llevamus d'enverná ha neváu lo menus 5 u 6 días, y angunus días ha síu muchu lo que ha neváu. Sin il más lejus, hoi mesmu ha caíu una nevá de miéu, dendi la madrugá jasta'l meyudía. Y con unas dondeás d'airi de miéu.

Asina mos jué. anque de seguru que no ha salíu en ningún mediu de comunicación, n'El Rebollal himus estáu sin lús dendi las 7 de la mañana jasta la hora de comel, alreol de la una y media de la tardi. Las callis, lenitas de nievi estaban. Y el campu... ¡Madrita mía! anguna genti me ha dichu que había jasta 25 ó 30 cm de nievi.

La verdá, jadía muchu tiempu que no teníamus un inviernu comu ésti, un inviernu de los de antis.

Palra d'El Rebollal.
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!


NOTA: Afotu de La Puenti de Peñaparda cona nievi caía ena mañana del 1 de jebreru

No hay comentarios: