910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

miércoles, 3 de noviembre de 2010

Los Santus


Tólus añus, el primel día de noviembri, en los nuestrus pueblus (anque no sólu en ellus) se celebra la fiesta de Tólus Santus. Esi día, las nuestras gentis se acercan a los ciminterius con froris (ya sean naturalis o no) pa dejal encima las tumbas de los sus familiaris.

La verdá es que es una fiesta tan polía comu tristi. Polía, porque siempri es bonitu acordalsi de los que ya no están entri nusotrus. Tristi polu mesmu, porque esa genti de la que mos acordamus ya se juerun pa no golvel.

Es mú güenu y mú nobri acordalsi de los padris, los agüelus,... Anque nel calendariu mos tienin puestu esi día, el 1 de noviembri (y al sotru día, el 2 de noviembri) pa acordalmus d'ellus, la verdá es que mucha genti s'acuerda d'ellus más días al añu, cuasi tólus días. Y esu demuestra el amol que se tieni pol esa persona.

Sin tenel qu'esperal a esus días, podemus jadele un homenaji a los nuestrus antepasáus tólus días del añu. Y no hai mejol homenaji, no hai mejol manera de tenelus vivus en la nuestra mimoria que no dejal moril la cultura qu'ellus mos dejarun d'herencia. Los nuestrus bailis, los nuestrus ssonis, los nuestrus juegus, los nuestrus trajis,... Y, comu no puedi sel menus, la nuestra palra d'El Rebollal. Tó ellu mos lo dejarun d'herencia los nuestrus agüelus, los nuestrus antepasáus, y mala mimoria les jademus si no defendemus la cultura qu'ellus ussarun, qu'ellus amarun, qu'ellus mos dejarun.

No dejemus moril la nuestra palra. Con ella, moriría una parti mú grandi de la mimoria los nuestrus antepasáus.

Palra d'El Rebollal
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!


NOTA: afotu d'una crús celta d'Irlanda, sacá de Paseando por la Historia

2 comentarios:

EL MOTERU dijo...

LLevali unas floris y acicalali un pocu la sepultura ,es lo mejol que podemus jadel por ellus. Porque recordalus los recordaremus siempri.

hermes 35cm birkin dijo...

I’m sure it’s beautiful!!