910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

viernes, 22 de octubre de 2010

El Monolitu de Villarrubias


Villarrubias y, con él, los demás pueblus d'El Rebollal, guarda muchus tesorus en drentru las sus lindis. Unu d'estus tesorus es natural, y no tenemus más de caminal polos sus caminus y veréas pa dalmus cuenta d'ellu. Otru es cultural, con la palra d'El Rebollal (en la qu'está esti escritu). Y otrus tesorus son hestóricus.

Unu d'estus tesorus hestóricus es el monolitu que se levanta al pié el campanariu. Un monolitu jechu nel añu 1610 y que, pol esu, esti añu jadi 400 añus.

El monolitu, d'alreol de metru y mediu de altu pol mediu d'anchu está jechu de granitu y tieni escritus en la su cara. Asina, podemus leel el añu en que se jidu (1610), el nombri del obispu esi añu (Pedro Ponce de León), la cantidá de 23 ducáus (monéas d'oru d'esi tiempu, lo mesmu que hogañu los eurus, que anguna genti sigui llamandu orus), y el nombri de Suan Mayor (Juan el Mayol, ¿el que dió los 23 ducáus?), además de palabras comu ilesia, misa,... Lo que mos jadi pensal que el tal Suan dió a la ilesia de Villarrubias 23 ducáus pa jadel una misa (o angunas misas) nel añu de 1610, en siendu obispu el tal Pedru Ponci de León.

El domingu 17 d'otubri de esti añu 2010 quisimus jadel una pequeña conmemoración y, de pasu, conocel un poquininu más la hestoria del lugal. Asina que jidimus, allí al pié el campanariu un pequeñu "homenaji" al monolitu. Rafael Sánchez Ramos, que jué alcaldi de Villarrubias hai unus 10 añus, leyó un escritu de por qué se jadía éstu. Tomás Acosta Píriz, de Navafrías, leyó un pal de puemas jechus por él, unu d'ellus escritu ná más pol mé el actu el momnolitu. Dispués, un serviol, José Benito Mateos Pascual, dió una pequeña chalra alreol de la hestoria de Villarrubias. Y, pa acabal, Damián (a la guitarra y la viola) y Patricia Santamaría (con la su vós) dierun el final a la fiesta cantandu unus ssonis del músicu charru Juan del Encina y otrus del su tiempu.

A tó lo que se jidu vinu genti, entri unas 40 y 50 presonas. Peru pareci que la cosa, juera d'El Rebollal, tuvu la su emportancia, pos vinu de juera del lugal genti comu Ángel Iglesias Ovejeru (Presidenti de Documentación y Estudiu d'El Rebollal), Carlos García Medina (pintol famosu de Ciarrodrigu), Agustín García (tamorileru d'El Cabacu), además de Florencio Ramos (Presidenti de la Mancomunidá Altu Águeda) y Camila Vizarro (alcaldesa de Peñaparda). Además, lo que se jidu en Villarrubias ha salíu pubricáu en Salamanca24horas.com, MujerHoy.com, Tribuna de Salamanca, Ciudadrodrigo.net y, además, el martis 20 me jidun una entrevista en direstu pa Puntu Arradiu de Ciarrodrigu que, además, lo sacó a la nochi en la teli de Ciarrodrigu. Asina que paici que la cosa jué emportanti y que Villarrubias, pol una vés, jué la capital cultural de la comarca de Ciarrodrigu.

Comu hi dichu muchas vecis, los nuestrus pueblus, pol mú chicus que sean, guardan mucha hestoria y muchus tesorus. Muchas vecis los tenemus delantri las nuestras naricis y no somus capacis de velu. El tema del monolitu es unu d'ellus, no hai más que vel tó lo que se ha palráu esta semana de él. El tema de la palra es otru, anque siempri habrá angún ilumináu, angún sabijondu qu'esté en contra pol mé de cosas más escurar que craras.

Que sí, qu'es verdá, que tenemus muchus tesorus. No mos dejemus engañal, ni mos dejemus albardal. Los de los pueblus chicus no somus menus que naidi. La nuestra hestoria y la nuestra cultura no son peoris que la de otrus lugaris más famosus, sinu tólu contrariu. Y el domingu lo demostramus en Villarrubias.

Palra d'El Rebollal
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!


AFOTU: Monolitu de Villarrubias (juliu de 2010)

2 comentarios:

EL MOTERU dijo...

A mi se me aparenta que esi monolitu tieni toas las trazas de sel una losa de una sepultura comu las que habia en Roblea en drentu de la iglesia y que en una reforma las quitarun tos y le pusierun terrazu.
Pue sel que alli enterraran a algien . Y sus familiaris donaran dineru al ovispu pa misas y lo gravarun encima pa que no se olviara.

hermes birkin 30cm dijo...

I’ve never done one of these “blog hops” before.