910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

lunes, 20 de septiembre de 2010

Vai con Dios, Agüelu

Esti domingu mos acordamus con una noticia tristi: la muerti de José antonio Labordeta, escribiol, cantanti, políticu, viajeru,... La verdá es qu'esti hombri jué muchas cosas, anque cáu unu le recordará pol una distinta.

M'acuerdu cuandu era chicu y los dagalis de los pueblus d'El Rebollal ibamus de campamentu. M'acuerdu que una vés mos aprendierun a cantal una canción qu'apencipiaba asina:
"Habrá un día en que todos
al levantar la vista
veremos una tierra
que ponga Libertad."


Es la primera vés que supi algu d'esti Hombri. No, no me hi equivocáu, HOMBRI con mayúsculas, luchaol polas libertadis de la genti, luchaol pola su tierra y de los pocus que podemus idil que juerun, de verdá, "representantis del pueblu" nel Congresu los Deputáus. No sólu de la su tierra, Aragón, sinu del nuestru Reinu de León. Es más, en angún Debati alreol el estáu la Nación jué el únicu deputáu en mental a Salamanca. Y esu que no era deputáu pol Salamanca, sinu pol una de las provincia d'Aragón. Y mientris Labordeta palraba de Salamanca, los deputáus que himus elegíu ena provincia de Salamanca (no con el mi votu, desdi luegu) calláus. Ni una palabra. Labordeta era, nel Congresu, la vós del pueblu, la verdadera vós del pueblu.

Tamién le recordaremus pol mé el programa la Telivisión Española "Un país en la mochila", programa que a mi me gustaba muchu y pol mé del cual descubrí muchas cosas del nuestru país que no sabía. Un programa de viajis que, más qu'en los paisajis, estaba centráu en la genti que vivía en los pueblus por andi pasaba. Asina idin qu'era Labordeta, anguién que quería estal cerca de la genti, tratal con ella, escuchala y aprendel. Porque, comu tóa presona sabia, sabía que tenía muchu d'aprendel y que lo suyu no eran verdadis absolutas.

Tamién era cantanti, d'esus qu'escribin las sus cancionis y, con una guitarra y la su vós, enllenan el airi de versus y notas, de sentimientus y paisajis, un poquinu de su propia alma. Yo tuvi la oportunidá de velu una vés, de casualidá, en Madrís. Resulta que había íu a vel otra cosa y, al pasal al láu un local chicu había un cartel en la entrá que ponía que tocaba Labordeta. Y, olviandu lo que había íu a jadel a Madrís, p'allí qu'entré, a un local qu'era de grandi (o de chicu) comu el salón de cualisquiera los nuestrus ayuntamientus. Y allí estaba "El Abuelu" cantandu los sus cantaris, y la genti escuchandu. Esa jué la primera, y la última vés, que vi en persona a Labordeta.

Ayel mañana, al oyel la noticia ena teli, lo primeru que jidi jué buscal el discu que tengu de él, el "Tiempo de Espera", del añu 1975, y ponelu pa oyel la su vós, esa vós del pueblu que se apagó pa siempri, esa vós y esi "agüelu" que mos ha dejáu un poquinu más sólus de lo qu'estabamus los que, de verdá, creemus en la Libertá.

Y asina quieru acabal esti escritu, dejandu el vídeu nel que, nel interné, Labordeta cantaba el su Cantu a la Libertá, una Libertá que, 30 añus dispués, seguimus esperandu.

Jasta siempri, Agüelu Labordeta.

Canto a la Libertad (Labordeta, vídeu de Youtube)



Palra d'El Rebollal. ¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!

P.D. Es curiosu, peru los grandis hombris dedicáus a la cultura que anguna vés han síu deputáus lo han síu por partíus chicus: Rafael Alberti lo jué por el PCE (Partíu Comunista d'España) y José Antonio Labordeta por la CHA (Chunta Aragonesista).

4 comentarios:

despiertaLeon dijo...

Para mi Labordeta siempre será la única persona que ha sido capaz de meterse a España entera en la mochila y, sobre todo, la única persona que ha sido capaz de enfrentar a los herederos del fascismo de este pais cara a cara en el mismo foro al que aquellos salvajes condenaron un día al silencio mediante un golpe de estado al que llamaron guerra civil.

Descanse en paz y, ojalá, hubiese mas personas como el.

Anónimo dijo...

Thanks for the info.
It is always great to find new blogs of note
BTW - Don't forget there are ways where you can get hundreds of subscribers to your blog :)
Walt Bayliss
CEO and Founder
http://www.instantblogsubscribers.com

EL MOTERU dijo...

quizas se el unicu politicu que ha despediu el pueblu con cariñu y respetu.
Habel si toman nota de lo que es sel onrau tos los politicus trinconis, que vivin de espaldas al pueblu y solu le interesan sus interesis.

Anónimo dijo...

Thanks so much for sharing. birkin handbag outlet