Comu tólus añus por esti tiempu, a los mandamasis d'Europa les da pol cambial la hora. ¿Cuál es la escusa que ponin? Pos que asina se ajorra energía.
Peru estu del cambiu la hora (qu'es una cosa de no jadi tantu tiempu, alreol de 30 añus) cá vés más me paici una tontería, y cá vés estoi más convencíu de que no vali pa ná güenu.
Lo primeru de tó, porque esti cambiu la hora lo primeru que jadi es atontal a la genti. Y es que se mos cambian las horas de jadel tó: de levantalsi, de comel, de dormil,... Ya con el cambiu el cuerpu está atontáu unus cuantus de días. Peru de seguru que tó estu se acaba pagandu, porque estus descontrolis no son ná de güenus pa la salú.
Lo segundu, por el afrontu d'andal cambiandu la hora a tólus relojis de la casa: que si el relós de la parés, que si el relós de pulsera, que si los relojis los móviis,... Anda que no se pierdi tiempu ni ná con éstu.
Y lo terceru, que tampocu es güenu pa las máquinas el andal tocándula a cá istanti pa cumpril los caprichus de cuatru sabiondus. La prueba la tenemus nel relós de Peñaparda. El día el cambiu la hora el alguacil jué a alantralu una hora (que es lo que tocaba pa esti cambiu), asina que ya lo dejó con una hora más. Pos en cuantis llegarun las 12 la nochi y el relós jué a dal las 12 campanás, apencipió a tocal y no paraba. Total, que se tiró un cuartu d'hora dandu campanás. Esu, a 30 capanás pol minutu mos dá más de 400 campanás seguías. Peru esu no es tó. Al sotru día el relós se paró y tuvun que ponelu en hora otra vés. Y la mañana el lunis (o sea, esta mañana) se golvió a paral.
Pos sí, paisanus, pa esu es pa lo que vali el cambiu de hora. En vés de ajorral energía lo que jadi es derrotal los nuestrus cuerpus, la nuestra salús y el nuestru patrimoñu (porqu'el relós de Peñaparda es un patrimoñu d'El Rebollal, de lo pocu que mos va queandu). Más les vali alos mandamasis que se dejin de tantas pamprinas y de tantu jadeli judiás al personal y se dediquin a gobernal bien, que pa esu cobran... ¡¡NO AL CAMBIU LA HORA!!
Palra d'El Rebollal
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!
NOTA: afotu del relós de Peñaparda (20 d'eneru de 2008)