910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

domingo, 10 de febrero de 2008

Recuperandu tradicionis


Anque nu es comu pa tiral cohetis paici que, poquinu a pocu, se va recuperandu anguna tradición n'El Rebollal. Y es que ya iba siendu hora de que, en vés de jadel pol derrotal lo que tenemus, se jidiesi anguna cosa pa recuperal lo que s'está perdiendu.

Güenu, esta vés la alegría mos la han dáu los Carnavalis de Peñaparda. Y es que himus teníu tres días de Carnavalis nel lugal.

El Domingu de Carnaval, la asociación "El pandero cuadrado" (el panderu cuadráu) organizó una comía nel restauranti "El Castillo", seguía d'un pasacallis vestíus de jorramachi polas callis del lugal (que no se pudu jadel porque esi día llovió con muchu jostigu) y dispués, enas Escuelas Viejas, un baili al son del panderu y el tamboril, y un chocolati con biscochus.

El Martis de Carnaval, un grupu de vecinus de Peñaparda, sin estal organizáu pol ninguna asociación, salí a correl las callis del lugal cona música del tamboril. Comu no pué sel menus, toa la genti iba conus sus vestíus de jorramachi.

Y el Miércolis de Cenizaotru grupinu de presonas jidun el intierru de la sardina. Anque angunus d'estu de mantenel las tradicionis no s'enteran, y la misa del Miércolis de Ceniza la dan el juevis...

Jadi angunus añus, naidi daba un duru polus Carnavalis de Peñaparda. Peru jadi 3 añus salimus, el Martis de Carnaval, un grupinu de 4 presonas (contandu con el qu'estu escribi). Jadi 2 añus esi grupinu ya era de 8 ó 9 presonas. Y esti añu, eramus alreol de 50 nel baili del domingu, y más de 20 el Martis de Carnaval. Además, se siguin cantandu las dos tonás d'esti tiempu: "La Charrascona" y "Un Martis de Carnaval".

¿Que se puedin jadel mejol las cosas? Craru que sí. Yo hi echáu de menus que saliesi polas callis de Peñaparda la "Vaca Romera" (en Villarrubias, la "Vaca Galana"). O que se le diesi más pubricidá a la cosa (ná más se jidun unus cartelinus pa anuncial el baili que se pusun enos baris y comercius del lugal). Ni si quiera s'echó un pregón pa que la genti del lugal subiesi esa tardi a bailal a las escuelas. Peru güenu, esperemus que pa otru añu se jagan entovía mejol las cosas. Pa comu estaban los Carnavalis otrus añus, demasiáu.

Esu sí, dispués m'encargué yo de mandal las cosas que se jidun a los periódicus. Y además himus teníu la suerti de que han sacáu los nuestrus Carnavalis enos tres periódicus de Salamanca: Gaceta, Adelanto y Tribuna.

Güenu, esti añu podemus estal contentus. Los Carnavalis de Peñaparda han arrancáu. Y tienin pinta de seguil p'alantri. Ojalá güelvan a arrancal tamién enos demás pueblus d'El Rebollal.

No hay comentarios: