
Paici mentira, peru paici que a la nuestra cultura le tienin más apreciu juera d'El Rebollal que en la nuestra comarca. Un ejempru craru es el que voi a espricalvus agora mesmu.
El pasáu sábadu, 30 d'otubri d'esti 2010 pusun ena Telivisión d'Asturies un programa alreol de unu de los nuestrus pueblus, Peñaparda. El programa se llama "Camín de Cantaris" (ena palra d'El Rebollal sería "Caminu de Cantaris"), y está jechu alreol de los cantaris tradicionalis de los pueblus y las palras qu'entovía se puedin oyel a las gentis de los pueblus que vesitan.
Esta vés le tocó A Peñaparda. Y jué pol mé el panderu, peru tamién pol mé la palra, pos al los que jadin el programa les dijun que si hubiesi síu ná más pol el panderu no habían jechu ná. O, lo qu'es lo mesmu, si en Peñaparda y nel restu d'El Rebollal no se palrasi asina, el panderu sólu no había valíu pa que Peñaparda tuviesi un programa propiu en drentru el "Camín de Cantares".
¿Qué quieri idil éstu? Que, juera de la nuestra tierra, en un lugal tan lejotis comu es Asturies, tienin en alta estima la nuestra palra, y pol esu vinun jasta aquí. En la nuestra tierra angunos ya hai tiempu que lo himus vistu, otrus están apencipiandu a velu craru. La única verdá es que la nuestra palra es un tesoru, tantu comu lo puéa sel el panderu, o los bailis, o las vestimientas,... Y juera lo tienin mú craru. Ya va siendu tiempu de que en la nuestra tierra mos demus cuenta tamién y la defensamus y ussemus con orgullu. Ya es hora de ponelmus a defendel la palra que himus heredáu de los nuestrus padris y agüelus.
Güenu, pol si anguién quieri vel los vídeus, aquí vos los deju.
Un saludu.
Palra d'El Rebollal.
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!
NOTA: afotu arrecogía de Folkenlared.com