910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

lunes, 19 de noviembre de 2007

¡Ya lluevi!


LUNIS, 19 DE NOVIEMBRI. Lluevi a botijás. Mín: 0'2ºC Máx: 5'6ºC

Paici mentira, peru esti es el primel día que lluevi n'El Rebollal dendi que jagu estus escritus. Apencipié a jadelu en otubri y estamus a 19 de noviembri, asina que llevaba polu menus 3 semanas enteritas sin llovel ni una gota. ¡Y esu nel tardíu, que tieni de sel el tiempu del añu con más agua!

El casu es que ya iba jadiendu faltael agua, porque la sequeá era grandi. Los ríus llevaban poquina agua; los regatus áina s'iban secus; las juentis manaban, peru menus; la tierra, las prantas y el ganáu tenían mucha falta de agua...

Asina que eti agua, que apenció en muelli-muelli y ha iú creciendu jasta llovel a botijás, es un agua mú bien recibía. La genti se queja, peru es que tieni que llovel. Siempri idin: "Queremus que llueva, peru no mos queremus mojal...". Y es verdá.

A mi lo que más me revienta es que a éstu de llovel lo llamen "mal tiempu". ¿Por qué? Está jadiendu el tiempu que tieni de jadel, y esu es lo que tengu yo comu güen tiempu: que jaga el tiempu que tieni de jadel. Lo demás, el otru "güen tiempu" se lo inventarun los mesmus qu'inventarun el turismu de sol y praya.

Pos ná, prendas, a disfrutal d'esti güen tiempu que mos ha traíu unu de los mejoris regalus que se mos puedi trael a esti país tan secu: el agua. Bienvenía sea la lluvia, bienvenía sea el agua, y bienveníu sea esti día de güen tiempu, ni más ni menus que el que tieni que jadel nel tardíu.

AFOTU: Charail del Rollu (Peñaparda)

No hay comentarios: