910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

domingo, 18 de noviembre de 2007

La Fiesta los 200 añus



DOMINGU, 18 DE NOVIEMBRI. Día de sol. Mín: -7'2ºC Máx: 11,5ºC

Anque no es la primera vés que chalru alreol d'estu de los 200 añus del pasu de los francesis por El Rebollal, sí qu'es la primera vés que palru dispués de jadelsi la fiesta.

Pos qué queréis que vos diga: lo pasamus mú bien. Estuvimus mucha genti ena fiesta. Primeru, los de Peñaparda, vestíus de charru, menus angunus qu'estabamus conas vestimientas de diariu. Dispués, los portuguesis conas espingardas y el cañón y vestíus de soldáus. Además de los portuguesis, tamién estuvun otras cuatru personas vestías de soldáu. Y la genti que vinu del grupu "El Fandangu" de Robrea, y d'El Charaíz de Guinaldu.

Primeru juerun las chalras alreol de lo qu'era esti día y de cómu eran las vestimientas. Estuvun bien, porque no juerun mú largas. Los portuguesis pegarun angunus tirus ena Praza. Dispués, se descubrió la praca que recuerda esti día de jadi 200 añus, ena fachá del Cuartu.

Comu no puedi faltal en ninguna fiesta que se jaga en Peñaparda, hubu bailis. Primeru, el Ofretoriu, tocáu pol José Benito (o sea, yo). Dispués, los de Robrea con el su Fandangu, tocáu pol José María. Los de Guinaldu bailarun una jota, que tocó Domingo. Y pa acabal, el corríu y brincáu, que tocó Isabelita. Idin que lo güenu, si brevi, dos vecis güenu. Asina, el baili se jidu en la justa medía.

Un pasacallis mos llevó a las Eras del lugal, andi tenía los portuguesis el su cañón, y allí jidun unus cuantus tirus, lo mesmu los del cañón comu los soldáus conas espingardas, comu si juesi una batalla de verdá. La cosa jue mú polía, y mos divertimus muchu tós.

¿Y qué más se puedi contal? Pos muchas cosas, anque se jadría mú largu esti escritu. Ná más idil que salió en portá de dos periódicus de Salamanca: Tribuna y El Adelanto, y tamién en drentru La Gaceta. Estuvun tamién grabandu los de la Teli de Ciarrodrigu (a vel qué sali estus días). Se vio que la cosa interesaba, y paici que la cosa salió bien. ¿Que se podría habel jechu mejol? Pos siempri se puedi jadel mejol, peru la fiesta salió bien y le gustó a tó'l mundu, tamién a a genti de los periódicus.

Podemus idil que, pol una vés, Peñaparda y El Rebollal juerun el centru de Salamanca, y pol mé d'una cosa güena. Esperemus que, nel futuru, lo sean pol muchas más.

No hay comentarios: