910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

viernes, 9 de noviembre de 2007

Cartelis


VIERNIS, 9 DE NOVIEMBRI. Nubráu. Mín: 4'8ºC Máx: 13'7ºC

Ena afotu que tieni de compaña esti escritu, vieni un cartel de los que se puedin vel polas callis del vecinu pueblu de San Martín de Treveju. Comu se puedi vel, es un cartel escritu en dos lenguas: el mañegu (comu lengua propia del lugal) y en castellanu (comu lengua oficial d'España). Y es qu'en San Martín tienin mú craru que la su lengua es una de las señas d'identidá más emportantis del lugal, si es que no es la más emportanti. Allí, el mañegu está reconocíu, defendíu y se aprendi a los dagalis ena escuela.

Agora vamus a miral lo que pasa nesti láu de la sierra. ¿Qué pasa en los nuestrus pueblus? Pos justu tólu contrariu. La nuestra palra no está reconocía. En los nuestrus pueblus, en vés de defendela, se jadi tó lu que se puedi por que desapareza. ¿Los cartelis de las callis? Ná más en la lengua oficial. ¿Y esu d'aprendélsilu a los dagalis ena escuela? Se ha jechu tólu que s'ha puíu pa que no se puéa jadel. Con tó y con esu, el añu pasáu pudi dal 5 crasis enas escuelas de Peñaparda pol mé de dos maestrus qu tenían bien craru lo mesmu que yo: que la palra d'El Rebollal es una de las nuestras señas d'identidá, y una herencia de los nuestrus padris y agüelus, y comu tal tieni tó'l derechu a ussalsi y a sel defendía.

La pregunta que me vengu jadiendu d'un tiempu p'acá es la siguienti: ¿habrá angún alcaldi en los nuestrus lugaris con la vista suficienti pa vel que la nuestra lengua es un patrimoñu de primel ordin y la prencipal de las nuestras señas d'identidá? ¿Cuál de los cincu pueblus que somus n'El Rebollal va a sel el primeru en tenel las sus callis con los cartelis en la nuestra lengua?

Porque el primel alcaldi, y el primel pueblu, pasará a la hestoria pola su valentía y pol jadel lo que, dendi jadi muchus añus, se tenía que habel jechu: defendel la nuestra lengua comu lo que es. ¿Que qué es lo que es? Lo hi dichu 100 vecis, peru lo golveré a repetil pa vel si se dan pol enteráus los que no quierin dalsi por enteráus: la palra d'El Rebollal es la prencipal de las nuestras señas d'identidá, y es la prencipal herencia que himus recibíu de los nuestrus padris y agüelus.

Ha llegáu el tiempu de dejal de tenel vergüenza de la nuestra lengua. Ussémusla orgullosus. Nu dejemus perdel la nuestra herencia.

No hay comentarios: