910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

domingo, 4 de noviembre de 2007

Librus

SÁBADU, 3 DE NOVIEMBRI. Día de sol. Mín: -0'1ºC Máx: 16'6ºC

Esti sábadu me tomé la tardi libri pa il a la Feria el Libru Antigu de Salamanca. La verdá es que, a los que mos gustan los librus, y mos gusta leel, el il a estas ferias y ponelti a vel librus y más librus es comu vel un peazu de paraísu.

Y craru, no se puedi il a la Feria el Libru y venil conas manus vadías. Asina que me truji pa'l lugal una güena carga d'ellus. Ningunu d'ellus era caru, el más caru 11 eurus (11 €), peru sí que me paicin interesantis. Primeru, porque me truji pa cassa librus escritus en 4 lenguas distintas: inglés, francés, latín y castellanu. Lástima no encontral en esus lugaris ná escritu ena nuestra palra... peru tó s'andará. Y Segundu, porque me paicin cosas interesantis las que vienin.

Estus últimus añus se ha veníu jadiendu en Robrea, nel mes d'agostu, una mini-feria el libru, lo qu'es mú de agraecel. Y anque ná más hi puíu il un añu, me paici qu'está bien jechu, y que tólus pueblus d'El Rebollal tenían de tenel una Feria asina. Y tamién una pequeña feria andi ajuntásemus los librus que hai escritus alreol d'El Rebollal. Angún despistáu entovía andará pensandu: "¿Qué librus?". Pos los hai. Aquí vos pongu una lista de los que conozu:
- Ángel Iglesias Ovejero. EL HABLA DE EL REBOLLAR. DESCRIPCIÓN. 1982
- Ángel Iglesias Ovejero. EL HABLA DE EL REBOLLAR. LÉXICO. 1990
- Ángel Iglesias y Cecile Iglesias. ROMANCES Y COPLAS DEL REBOLLAR. 1998
- José Alonso Pascual. ROBLEDA, CRÓNICA Y DESCRIPCIÓN DEL LUGAR. 2002
- José Alonso Pascual. EL OBISPO ROBLEDANO FR. ANTONIO SÁNCHEZ-MATAS. 2004
- José Benito Mateos Pascual. BREVE DESCRIPCIÓN DE PEÑAPARDA. 2002
- José Benito Mateos Pascual. EL CORRAL LOS MIS AGÜELUS. 2004
- Varius. CAHIERS DU P.R.O.H.E.M.I.O. nºs 5 al 8. 2004 y 2006

A éstus tenemus d'añuil angunus que entovía nu han síu pubricáus, comu COPLAS Y CANTARIS DE ROBLEA, de José Alonso Pascual, o el libru de Payu, escritu ya hai añus, peru nu pubricáu.

Lo que se puedi vel es que, polu menus, "cantera" de escritoris hai. Y ojalá sigan saliendu muchus librus alreol de la nuestra tierra, pa conocel mejol los nuestrus lugaris y en defensa de la nuestra cultura.

El añu 2008 está a la güelta la esquina. Esperemus que mos traiga angún libru nuevu alreol d'El Rebollal, y que angún día se puedan encontral en ferias comu la de Salamanca y, por qué no, que en los nuestrus pueblus se jagan ferias andi podel encontralus tós juntus.

No hay comentarios: