MIÉRCOLIS, 21 DE NOVIEMBRI. Muelli-muelli. Mín: 0'5ºC Máx: 8'2ºC
En tólus lugaris andi hai una lengua que nu es la oficial, tenemus siempri el mesmu problema: la genti del lugal llama a los lugaris d'un mó y manera, y el nombri oficial es otru.
N'El Rebollal pasa lo mesmu: los nuestrus lugaris tienin unus nombris que son los que siempri le han dáu los nuestrua padris, agüelus,... y que no son igualis que los nombris que apaecin enos papelis. ¿Por qué no se respetan los nuestrus nombris?Güenu, la respuesta es mú cendilla: porque en esti país hai una lengua que ha síu mimá y se le han dáu derechus pol cima de las demás. Peru esu es otra hestoria...
Dendi aquí animu a tólus defensoir de la nuestra palra, y a toa la genti d'El Rebollal, a ussal los nuestrus nombris, los que himus ussáu siempri. Asina, vos voi a ponel unus ejempru:
PUEBLUS (d'hogañu y antañu): Navafrías, Payu, Peñaparda, Robrea, Villarrubias, Perosín, El Villal, El Jaqui
RÍUS: Riufríu, Ollerus,...
REGATUS: Arropedrosu, Arropeonis, Regatu Manzanu, Regatu el Cristu, La Ró la Guaña,...
JUENTIS y CHARAÍLIS: Juenti El Gallu, Juenti la Caraba, Juenti Grandi, Charail de las Majaíllas, Charaíl de los Chabarconis, Charaíl d'El Rollu, Charaíl del Mostajal, Charaíl d'El Cándalu,...
LUGARIS: El Jornitu, La Bereñega, Los Castañus, La Jessa Arriba, La Jessa Abaju, El Castillu, Vaucarrus,...
Güenu, ná más son unas ideas. Cá unu nel su pueblu sabi cómu se llaman las cosas. No dejáis que se pierdan los nombris de toa la vía, ni que los remúen pol nombris forasterus.
Ojalá d'una vés s'apencipien a respetal los nuestros nombris y la nuestra lengua, y los que mos representan (alcaldis y justicialis) apencipien a defendela, porque es un patrimoñu de tós. Comu dirían en misa: AMÉN
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
1 comentario:
¡Mú güenas, José Benito!
Verdaeramenti lu que idis en esti blog es mú ciertu. Y nu lu igu sólu pol habelu leíu aquí. Yo, que pasu el veranu cerquina d'Itueru d'azaba, en Espeja, sé mú bien lu que se idi de lus nombris de los neustrus pueblus charrus. Han dejáu pa un láu lus verdaerus nombris y jormas de mentalus pa ponel unus ena lengua española.
Dendi Bilbau (y nu pol muchu tiempu dendi'l norti) lus mis ánimus. Asperu que gracias a estas páginas y acraracionis que mos jadis, José Benito, la palra d'El Rebollal llegue lejotis.
Publicar un comentario