910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

viernes, 14 de diciembre de 2007

La Navidá que vieni


VIERNIS, 14 DE DICIEMBRI. Día de sol. Mín: -5'8ºC Máx: 8'7ºC

No créu que haiga falta que vos acuerdi que ya tenemus encima la Navidá. Las lucis se ven pols callis de las ciudadis, los adornus ya están puestus en muchas casas, las telivisionis mos ponin horas y horas de anuncius de colonias y jueguetis,... ¡Es Navidá!

Y si h algu que no falta nunca ena Navidá son los regalus. Ya vos diji en otru escritu que el mejol mó y manera de "jadel patria" es regalal cosas jechas n'El Rebollal, y vos pusi una lista de librus y discus jechus pola genti d'El Rebollal. Peru esti escritu d'hoi, anque va de regalus, va pol utra veréa.

¿Qué personaji tieni de trael los regalus? La tradición d'España, dendi jadi muchus añus (y arrecogía de la tradición católica) es que los regalus los traigan los Reyis Magus d'Orienti. Pol esu se jadin en muchus lugaris (la nochi del 5 d'eneru) cabalgatas de Reyis, o polu menus anguién se poni las vestimientas de los Reyis y le da los regalus a los dagalis del lugal. Es una bonita tradición, s'esté d'acuerdu o no cona ilesia católica.

En estus últimus tiempus está cogiendu juerz un señol gordu y vestíu de coloráu, llamáu Papá Noel (o Santa Claus) que vieni dendi Yankilandia, y qu'ena Nochigüena entra polas chimineas (el que las tenga) y deja los regalus. Y es qu'entri las películas americanas de Navidá (andi siempri, siempri, siempri sali el señol de coloráu), los anuncius de la Coca-cola y el del turrón de Suchard, paici que juesi nuestrus, anque nunca nu lo jué. Asina es el nuestru país, siempri arrecogiendu las tradicionis que mos vendin dendi Yankilandia y dejandu moril las de aquí. A angunus siempri le parecin mejoris las de juera...

Porque pa la mesma Nochigüena, en otras partis de la Península tienin al su propiu repartiol de regalus. El más famosu de tós es el "Olentzero" vascu, un hombritu con el oficiu de carboneru que siempri apaeci sentáu n'un barril, conas vestimientas tradicionalis de los agüelus que vivin pa los caseríus vascus, jumandu en pipa, cona botellina de vinu, una callá y una gallina picandu alreol suyu. Peru craru, el qu'esti hombritu traiga los regalus al restu de los españolis es comu la película, "Misión Imposibri", muchu más si se tieni en cuenta que a muchus españolis se les está aprendiendu a tenel arregañu a tólu que venga dendi'l País Vascu...

¿Y con cuál mos queamus? Yo, la verdá, prefieru cualisquiera al señol de coloráu que trujun d'América. Los Reyis están bien, anque los que no sean religiosus, o los que sean repubricanus, dirán que no quierin sabel ná de Reyis. El Olentzero vascu de seguru qu'está prohibíu pola "religión política" de muchus españolis.

Y si no, ¿por qué no cogel un personaji d'aquí, de la tierra, pa que mos traiga los regalus? Yo votu por qu'en Salamanca (o, polu menus, n'El Rebollal) mos traiga los regalus el tamborileru, porque pocus personajis hay más charrus qu'un tamborileru. Pos ná, esti añu, ena mi cassa, los regalus no los van a trael ni los Reyis, ni el Papá Noel. Esti añu los regalus los trai El Tamborileru.


NOTA: afotu d'un tamborileru, anque no m'acuerdu d'andi la arrecogí (créu que de http://www.tamborileros.com peru no estoi seguru, ya hai añus d'esu).

P.D.: Pa otru día chalraré alreol de los villancicus

No hay comentarios: