910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

martes, 18 de diciembre de 2007

¡Cómu ha cambiáu el tiempu!

MARTIS, 18 DE DICIEMBRI. Aguanievi y nievi a la mañana, lluvia juerti a la tardi. Mín: -5'2ºC Máx: 4'1ºC

Pos sí, prendas. Lo que ha cambiáu el tiempu d'ayel p'acá. Estus días d'atrás himus estáu n'El Rebollal rejilandu de fríu a las nochis, con el termómetru mú pol baju los ceru gráus. La nochi del lunis apencìpió a helal mú prontu (a las 8 de la tardi ya estabamus pol baju el ceru) y, en un verbu, apencipió a subil la temperatura jasta ponelsi pol cima el ceru. Lo justitu pa que llegasin a la nuestra tierra las primeras nievis de la temporá.

Y llegarun, en Payu y Navafrías. De Payu p'allá, nevó y paici que ha queáu yelu ena pista, asina que si anguién tieni de cogel el cochi mañana que tenga muchu cudiáu, que la carretera está mú mala.

De Payu p'acá cayó aguanievi. No llegó a cael nievi. Peru las carreteras están igual de malas, porque el fríu lo jadi igual, y el yelu se quea enas callis, carreteras y caminus. Asina, sigún ha dichu la teli de Ciarrodrigu esta nochi, nel Riufríu se han salíu tres cochis hoi. Si ya se salin sin que pasi ná otrus días, imaginalvus con estus días de perrus qu'están.

En estus momentus en qu'estoi escribiendu estas palabrinas, en Peñaparda está lloviendu juerti, con unas güenas dondeás d'airi. Comu pa no ansomal la narís a la puerta de cassa en toa la semana, porque pa mañana miércolis dan mucha agua y muchu airi, lo mesmu qu'está jadiendu agora mesmu.

Asina que mañana va a estal, lo mesmu que hoi, un día pa estalsi en cassa bien agustitu alreol de la lumbri. Aprovechal a assal coridus, castañas, patatis,... y a recordal los viejus tiempus, los viejus ssonis, las viejas historias,... De seranu, comu antañu.

Y si anguién stá obrigáu a salil de cassa, que tenga muchu cudiáu, lo mesmu si va andandu comu si cogi el cochi. Comu idían en una serie de telivisión de los añus ochenta, "Canción triste de Hill Street", TENGAN MUCHU CUDIÁU AHÍ JUERA.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

La verdá, estus días son los mejoris pa quealsi ena tu cassa y, comu tú has dichu, José Benitu, recoldal viejus tiempus...

TXEBE dijo...

Y en días comu el de hoi, con tanta niebra enas carreteras...

Anque los que himus teníu de salil obrigáus no himus teníu otru remediu que il despaciu y tenel muchu cudiáu.

Peru la enverná es lo que tieni. Lo raru sería que tuviésemus 30 gráus.