Estamus cerquina de las Navidadis y, en llegandu esti tiempu, tóa la genti s'acuerda de los que ya mos han dejáu. Lo mesmu que nel día de Tólus Santus, mos acordamus de cómu eran, qué jadían,... Sacamus tólus güenus recuerdus que tenemos d'ellus.
Peru, ¿mos himus paráu anguna vés a pensal en que la cultura tradicional tamién mos la han dejáu comu recuerdu suyu? Pos sí, la cultura tradicional, esa a la que mucha genti no le da la emportancia que mereci, tamién es un recuerdu d'aquellus que no están con nusotrus.
Lo mesmu los bailis que los estrumentus, las vestimientas, las tonás,... Tó esu mos lo han dejáu de recuerdu los nuestrus padris, los nuestrus agüelus,... Cá vés que bailamus un ajecháu, o un ofretoriu, o un fandangu,... Cá vés que tocamus las castañuelas, o el panderu, o cantamus la Charrascona,... le estamus jadiendu un pequeñu homenaji a los antigus, a los que vivierun, trabajarun y sufrierun por esta tierra, por esta cultura y pola nuestra genti.
¿Y qué podemos idil de la nuestra palra d'El Rebollal? El seguir palrandu el rebollanu (o el peñaparderu, o el robreanu, o el nombri que le damus a la mesma lengua sigún el pueblu andi la palramus), el seguil manteniendu viva la palra qu'ussamus n'El Rebollal es seguil manteniendu vivu el recuerdu d'aquellus que la palrarun antis que nusotrus.
Y es que no vali pa ná que mos acordemus de la nuestra genti en días señaláus si un día, y otru día, y al sotru día, mos olviámus y dejamus de láu la cultura qu'ellus mos dejarun comu herencia.
No hai mejol recuerdu ni mejol mó y manera de honralis que mantenel viva la nuestra cultura, los nuestrus bailis, los nuestrus sonis, la nuestra palra,... Los que mos dejarun entovía vivin en ella.
Palra d'El Rebollal. ¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!
viernes, 5 de diciembre de 2014
viernes, 14 de noviembre de 2014
Dispués de dos añus
¡Saludus, paisanus!
Ya hai dos añus que no escribu unas rayinas nel blog, peru llegó el tiempu de golvel a escribil.
En dos añus han pasáu un montonáu de cossas, dendi las fiestas los nuestrus pueblus jasta el grupu de Robrea ena teli. Dos añus enos que, anque de seguru que le pesi a anguna genti, la nuestra palra entovía está viva. Y, dendi esti rinconinu de la redi, vamus a seguil poniendu nuestru pequeñu graninu d'arena pa que siga viva y tenga el respetu que mereci.
Porque ya lo idi la nuestra Costitución nel su artículo 3.3: "La riqueza de los diferentis mós y maneras de palral en España es un patrimoñu cultural que será objetu d'especial respetu y proteición". Y la nuestra palra, la que himus heredáu de los nuestrus padris, la que mos dejarun los nuestrus agüelus, mereci tantu respetu comu cualisquiera otra. Y mereci que la defiendan lo mesmu que a las demás.
Asina qu'aquí estamus, dos añus dispués, pa seguil ussandu la nuestra palra, pa seguil defendiéndola, y a seguil honrandu a la palra a a los que la ussarun antis que nusotrus. ¡VIVA LA PALRA D'EL REBOLLAL!
Palra d'El Rebollal. ¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!
Ya hai dos añus que no escribu unas rayinas nel blog, peru llegó el tiempu de golvel a escribil.
En dos añus han pasáu un montonáu de cossas, dendi las fiestas los nuestrus pueblus jasta el grupu de Robrea ena teli. Dos añus enos que, anque de seguru que le pesi a anguna genti, la nuestra palra entovía está viva. Y, dendi esti rinconinu de la redi, vamus a seguil poniendu nuestru pequeñu graninu d'arena pa que siga viva y tenga el respetu que mereci.
Porque ya lo idi la nuestra Costitución nel su artículo 3.3: "La riqueza de los diferentis mós y maneras de palral en España es un patrimoñu cultural que será objetu d'especial respetu y proteición". Y la nuestra palra, la que himus heredáu de los nuestrus padris, la que mos dejarun los nuestrus agüelus, mereci tantu respetu comu cualisquiera otra. Y mereci que la defiendan lo mesmu que a las demás.
Asina qu'aquí estamus, dos añus dispués, pa seguil ussandu la nuestra palra, pa seguil defendiéndola, y a seguil honrandu a la palra a a los que la ussarun antis que nusotrus. ¡VIVA LA PALRA D'EL REBOLLAL!
Palra d'El Rebollal. ¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!
jueves, 2 de febrero de 2012
Los paléus de Vilvestri
¡Saludus, paisanus!
Me hi dáu cuenta de que tenía esti rinconinu de la redi mú abandonáu. Peru ya va siendu hora de que mos pongamus a remuálu y a escribil anguna cosna nueva, comu no pué sel menus dedicáu a la cultura ttradicional.
Esta vés mos vamus a salil de la comarca d'El Rebollal, anque no del nuestru Reinu de León, ni de la provincia de Salamanca. Mos vamus a il a Las Arribis, al pueblu de Vilvestri.
Lo mesmu qu'enos pueblus d'El Rebollal tenemus los nuestrus sonis y bailis, en Las Arribis tienin los suyus. Y los del pueblu de Vilvestri se bailan con palus enas manus que se van chocandu al son que marca el tamboril. Y en cá pueblu tienin los sus propius bailis y los sus sonis.
Pos resulta qu'esta semana los dagalis de Vilvestri salierun ena telivisión jadiendu unu de los sus bailis. Estuvun nel programa "Tú sí que vales", de Telicincu. Programa y cadena que, pa qué vamus a engañalmus, no véu cuasi nunca. Esta vés lo vi porque salía esti grupu andi toca el güenu de "Afro". Asina que pusi la teli y justu nesi momentu iban a apencipial a balilal. Dispués d'un primel intentu (los nervius del momentu), a la segunda jidun el su baili, mú bien tocáu y mú bien bailáu. Comu no pué sel menus, con los vestíus tradicionalis.
Y llegó el tiempu los votus pa vel si seguían p'alantri o no. Y comu paici que al púbrico no le gustó (o no entendió) el baili y al juráu tampocu, pos no pasarun. Agora vieni la miga el asuntu.
Lo primeru, el púbricu, qu'escapáu votó en contra los bailis. Y es que paici qu'en esti "benditu" país paici que estu de la cultura tradicional es algu comu prohibíu, y jasta raru. Y si no son sevillanas o framencu, comu que "no vali". Comu lo de las lenguas, que paici que si no son "castellanu" no valin... Asina va el país... Pos craru, ¡cómu iba a valel algu tan antigu y tan puru comu los paléus de Vilvestri!
Lo segundu, la chalra el juráu. El unu, anque s'acuerda de vel al su agüelu vestíu de charru (la su madri es de Salamanca) los votó, sí, peru pola su familia de Salamanca. ¿Cómu iba a sel pol defendel la cultura? Es más, la jidu de menus idiendu qu'esu no vendía. Craru, esu es lo qu'importa hogañu, el "vendel". Da igual que las cosas no sean puras, da lo mesmu que no tengan ná del vel con nusotrus, da igual que sean peol que pegali a un padri, que si vendin pa anguna genti son güenas. Asina va el país... (Sí, ya sé que lo hi dichu hai poquinu, peru no deja de sel verdá). La otra cuasi les votó comu pol pena, porque era del mesmu parecel qu'el mediu charru.
Y deju aparti el parecel del famosu Risto. Y es que, anque votó que no, a mi me paici que poca genti ha jechu mejol defensa de la cultura tradicional qu'esti hombri. Primeru, porque s'interesó pol sabel d'andi venía el baili y qué quería idil. Segundu, porque defendió la cultura tradicional de tóa la península idiendu que no tó era framencu, y que si no se conocía más era porque no se había sabíu vendel (lo mesmu es que no ha interesáu vendelu). Terceru, pol dal las gracias al grupu de Vilvestri pol lleval algu auténticu al programa. Anque dispués votó que no, es muchu mejol esi no, peru con defensa de lo que han jechu y lo que jadin pol defendel la cultura que el otru sí graciosu "pa que le dejin entral en Salamanca". Risto, tú sí que valis.
Y mos quéa palral del grupu y de lo que diju "Afro". El grupu lo jidu bien, los dagalis bailarun bien, el tamborileru tocó bien,... Quiciás les sobró esi jadelu "a la segunda". Peru no es lo emportanti. Lo emportanti es que dierun la cara por el su pueblu, dierun la cara pola su tierra y dierun la cara pola cultura tradicional. Y, lo qu'es más emportanti, lo jidun no pa jadelsi elus más que naidi, sino, comu diju "Afro", que los pocus dagalis que van queandu ena nuestra tierra tirin p'alantri y puedan idil nel futuru que ellus tamién valin. El il al programa es una mirá al futuru, sin rompel con el pasáu (comu quierin jadel muchus), sinu amandu y defendiendu la herencia cultural heredá de los nuestrus mayoris, y estandu orgullosus d'ella. Y, pa los defensoris de la cultura tradicional, esti orgullu tieni de sel el mesmu pa los bailis, que pa los sonis, que pa los trajis, que pa la palra... Porque tós los himus recebíu de los mesmus y tós son igual d'emportantis.
Dendi esti rinconinu de la provincia de Salamanca, dendi la nuestra comarca d'El Rebollal, quieru mandalvus los mis ánimus. Comu tamborileru, comu bailaol, comu charru, comu leonés y comu defensol de la cultura tradicional estoi orgullosu de lo que jidísteis ena teli. Y, anque nel programa no vos dijus que valíais, dendi aquí vos lo digu yo: vusotrus sí que valéis, y lo que vusotrus jadéis vali muchu. Que sea pol muchu tiempu.
Noragüena, amigus.
Palra d'El Rebollal.
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!
Me hi dáu cuenta de que tenía esti rinconinu de la redi mú abandonáu. Peru ya va siendu hora de que mos pongamus a remuálu y a escribil anguna cosna nueva, comu no pué sel menus dedicáu a la cultura ttradicional.
Esta vés mos vamus a salil de la comarca d'El Rebollal, anque no del nuestru Reinu de León, ni de la provincia de Salamanca. Mos vamus a il a Las Arribis, al pueblu de Vilvestri.
Lo mesmu qu'enos pueblus d'El Rebollal tenemus los nuestrus sonis y bailis, en Las Arribis tienin los suyus. Y los del pueblu de Vilvestri se bailan con palus enas manus que se van chocandu al son que marca el tamboril. Y en cá pueblu tienin los sus propius bailis y los sus sonis.
Pos resulta qu'esta semana los dagalis de Vilvestri salierun ena telivisión jadiendu unu de los sus bailis. Estuvun nel programa "Tú sí que vales", de Telicincu. Programa y cadena que, pa qué vamus a engañalmus, no véu cuasi nunca. Esta vés lo vi porque salía esti grupu andi toca el güenu de "Afro". Asina que pusi la teli y justu nesi momentu iban a apencipial a balilal. Dispués d'un primel intentu (los nervius del momentu), a la segunda jidun el su baili, mú bien tocáu y mú bien bailáu. Comu no pué sel menus, con los vestíus tradicionalis.
Y llegó el tiempu los votus pa vel si seguían p'alantri o no. Y comu paici que al púbrico no le gustó (o no entendió) el baili y al juráu tampocu, pos no pasarun. Agora vieni la miga el asuntu.
Lo primeru, el púbricu, qu'escapáu votó en contra los bailis. Y es que paici qu'en esti "benditu" país paici que estu de la cultura tradicional es algu comu prohibíu, y jasta raru. Y si no son sevillanas o framencu, comu que "no vali". Comu lo de las lenguas, que paici que si no son "castellanu" no valin... Asina va el país... Pos craru, ¡cómu iba a valel algu tan antigu y tan puru comu los paléus de Vilvestri!
Lo segundu, la chalra el juráu. El unu, anque s'acuerda de vel al su agüelu vestíu de charru (la su madri es de Salamanca) los votó, sí, peru pola su familia de Salamanca. ¿Cómu iba a sel pol defendel la cultura? Es más, la jidu de menus idiendu qu'esu no vendía. Craru, esu es lo qu'importa hogañu, el "vendel". Da igual que las cosas no sean puras, da lo mesmu que no tengan ná del vel con nusotrus, da igual que sean peol que pegali a un padri, que si vendin pa anguna genti son güenas. Asina va el país... (Sí, ya sé que lo hi dichu hai poquinu, peru no deja de sel verdá). La otra cuasi les votó comu pol pena, porque era del mesmu parecel qu'el mediu charru.
Y deju aparti el parecel del famosu Risto. Y es que, anque votó que no, a mi me paici que poca genti ha jechu mejol defensa de la cultura tradicional qu'esti hombri. Primeru, porque s'interesó pol sabel d'andi venía el baili y qué quería idil. Segundu, porque defendió la cultura tradicional de tóa la península idiendu que no tó era framencu, y que si no se conocía más era porque no se había sabíu vendel (lo mesmu es que no ha interesáu vendelu). Terceru, pol dal las gracias al grupu de Vilvestri pol lleval algu auténticu al programa. Anque dispués votó que no, es muchu mejol esi no, peru con defensa de lo que han jechu y lo que jadin pol defendel la cultura que el otru sí graciosu "pa que le dejin entral en Salamanca". Risto, tú sí que valis.
Y mos quéa palral del grupu y de lo que diju "Afro". El grupu lo jidu bien, los dagalis bailarun bien, el tamborileru tocó bien,... Quiciás les sobró esi jadelu "a la segunda". Peru no es lo emportanti. Lo emportanti es que dierun la cara por el su pueblu, dierun la cara pola su tierra y dierun la cara pola cultura tradicional. Y, lo qu'es más emportanti, lo jidun no pa jadelsi elus más que naidi, sino, comu diju "Afro", que los pocus dagalis que van queandu ena nuestra tierra tirin p'alantri y puedan idil nel futuru que ellus tamién valin. El il al programa es una mirá al futuru, sin rompel con el pasáu (comu quierin jadel muchus), sinu amandu y defendiendu la herencia cultural heredá de los nuestrus mayoris, y estandu orgullosus d'ella. Y, pa los defensoris de la cultura tradicional, esti orgullu tieni de sel el mesmu pa los bailis, que pa los sonis, que pa los trajis, que pa la palra... Porque tós los himus recebíu de los mesmus y tós son igual d'emportantis.
Dendi esti rinconinu de la provincia de Salamanca, dendi la nuestra comarca d'El Rebollal, quieru mandalvus los mis ánimus. Comu tamborileru, comu bailaol, comu charru, comu leonés y comu defensol de la cultura tradicional estoi orgullosu de lo que jidísteis ena teli. Y, anque nel programa no vos dijus que valíais, dendi aquí vos lo digu yo: vusotrus sí que valéis, y lo que vusotrus jadéis vali muchu. Que sea pol muchu tiempu.
Noragüena, amigus.
Palra d'El Rebollal.
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!
Etiquetas:
Afro,
cultura,
paléu,
Risto,
Telicincu,
telivisión,
Tú si que vales,
Vilvestri
lunes, 23 de mayo de 2011
I Festival Folclóricu JUENTI EL GALLU
Villarrubias (Salamanca), sábadu 28 de mayu de 2011
18:00 PASACALLIS polas callis del lugal
18:30 FESTIVAL con los grupus
- TXEBE y PATRI (Peñaparda - Villarrubias)
- EL CHARAÍZ REDONDO (Guinaldu)
- Grupo JÁLAMA (Payu)
- SERGIO "EL MANTERITO" (Bodón)
- ALDABA (Vitigudinu)
- RANCHO FOLCLÓRICO DE ARANHAS (Portugal)
- ARCENDAJAS (Salamanca)
- JULIO "EL SERRANO" (El Maíllu)
20:00 Conciertu el grupu NOIXAS (León)
21:30 Cena y Fiesta
ORGANIZA: Excmu. Aytu Villarrubias
COLABORAN (por ahora): Bar GALÁN (Villasrubias) - Bar Restaurante LA MINA (Villasrubias) - Bar TERE (Villasrubias) - Estación de Servicio SAMATE (Robleda) - Bar NUEVO (Robleda) - Bar estanco CHUCHI (Robleda) - Tahona EL TAMBORILERU (Peñaparda)- Mantas EL TAXISTA (Bodón) - Bar MERCE (Payu) - Supermercado FELIPA (Payu) - DOCUMENTACIÓN Y ESTUDIO DE EL REBOLLAR Asociación Cultural - DIPUTACIÓN DE SALAMANCA (Cultura)... Y el pueblu de Villasrubias
Etiquetas:
Aranhas,
arcendajas,
Bodón,
Festival,
Folclóricu,
gallu,
Guinaldu,
juenti,
Maíllu,
Payu,
Peñaparda,
Portugal,
robrea,
Salamanca,
Villarrubias,
Vitigudinu
sábado, 7 de mayo de 2011
Candidatu
¡Saludus, paisanus!
Comu tós sabréis, ya estamus en drentru la campaña pa los votus. Los partíus, sobri tó los mayoris, mos bombardearán con futuras promesas no cumprías, con promesas ya incumprías de eleicionis que ya juerun y con mucha, mucha propaganda. Ellus puedin jadelu. Puedin ofrecelmus el sol, la luna y las estrellas,... jasta'l 22 de mayu. Dispués d'esi día la cosa cambia...
Los qu'estamus en partíus chicus, los que no vivimus de la política, tenemus qu'ussal medius comu ésti, el interné, para que s'oyan las nuestras ideas y pa que la genti sepa que mos presentamus a las eleicionis. Porque estu tan cendillu, el que haiga más genti aparti de los "grandis", muchas veces no es conocíu.
¿Y qué ideas tenemus los demás? Nel mi casu es bien cendillu: la defensa la nuestra tierra, la defensa la nuestra hestoria, la defensa la nuestra cultura.
En cuantu a la defensa la nuestra tierra, los que himus vivíu juera anguna vés peru himus güeltu por amol a la tierra los nuestrua padris y agüelus, mos damus cuenta de lo que mos falta aquí, mucho más en falta si se compara con lo que hay juera. Porque la nuestra tierra sufri un abandonu que paici mentira que puéa dalsi nel sigru XXI. Y, lo que es peol, quierin jadelmus creel lo contrariu. Anque essas cossas se las crei el que quieri creélselas, porque lo idin "los suyus" (los del su partíu). Luchal contra el abandonu la nuestra tierra, y jadelu dendi otru parecel es una de las razonis polas que soy candidatu a las Cortis por el PREPAL (Partíu Regionalista el País Leonés).
En cuantu a la hestoria la nuestra tierra, lo diré craru: la provincia de Salamanca, lo mesmu que las de Zamora y León, jorman el históricu Reinu de León. Somus leonesis. Cualisquiel otru nombri sería tan "verdaéru" comu llamalmus griegus, o australianus. Salamanca tieni la su Universidá porque Alfonsu IX, Rey de León, la jidu pa que la genti nueva del Reinu de León no tuviesi que ilsi pa estudial. El nuestru Reinu de León jué el primeru en celebral Cortis en tóa Uropa, Cortis andi, pol primera vés, había representantis de las ciudadis. Cortis enas que, comu ciudadis del Reinu de León, estaban Ciarrodrigu y Salamanca,... No quieru estendelmi ena hestoria. Peru me da pena, y a la mesma vés rabia, el vel cómu s'intenta escondel esta realidá hestórica, cómu se mos quieri jadel creel que somus otra cosa, cómu se quieri jadel creel a la genti que algu que s'inventó jadi ná ha esistíu siempri. Y esu se jadi con dineru púbricu, con el dineru de tós, mientris que cuandu se pidi pa carreteras y sanidá nunca lo hay... Yo no puéu quedalmi de brazus crudáus viendu cómu desprecian y ningunean la hestoria de la nuestra tierra. Esa es otra de las razonis polas que soy candidatu a las Cortis por el PREPAL (Partíu Regionalista el País Leonés), el únicu partíu que, hogañu, lucha contra el olvíu hestórico la nuestra tierra, sin cambiar el discursu sigún de sopre el airi. Hogañu, es el únicu partíu que defiendi que Salamanca, Zamora y León, el hestóricu Reinu de León, tenga autonomía propia, autonomía a la que tenemus derechu pol mé el artículu 2 de la Costitución.
La nuestra cultura es comu el nuestru carné: es lo que mos idi quienis somus comu persona, comu pueblu. Comu ya sabréis (y si no, ya vos lo digu yo) tocu varius estrumentus tradicionalis (entri ellus, panderu cuadráu, gaita y tamboril), estoy en asociacionis culturalis, grupus, defiendu la palra d'El Rebollal (el mó y manera que tenemus n'El Rebollal de palral leonés),... Y , comu no pué sel menus, seguiré defendiéndolas siempri, comu señas d'identidá que son de la nuestra tierra, comu herencia los nuestrus antepasáus. Y, pol esu mesmu, esti escritu de presentación, nel mi blog de candidatu, lo hi puestu en dos lenguas, en castellanu y en la palra d'El Rebollal. Porque a mi no me da vergüenza ussal la lengua los mis antepasáus, porque hay que predical con el ejempru y porque, si no, no sería yo.
Los que me conocéis sabéis de sobra que la defensa la nuestra tierra, la defensa la nuestra hestoria y la defensa la nuestra cultura es algu que me tomu mú en seriu. Otra más de las razonis polas que presentu la mi candidatura a las Cortis por el PREPAL (Partíu Regionalista el País Leonés): porque siempri ha defendíu la nuestra hestoria, la nuestra cultura y la nuestra tierra con seriedá, sin dependel de naidi, conas ideas craras.
Pol tó esu, el día 22 vos píu el votu pa'l PREPAL (Partíu Regionalista el País Leonés). Pola nuestra hestoria. Pola nuestra cultura. Pola nuestra genti.
viernes, 29 de abril de 2011
Los votus n'El Rebollal
Comu de seguru ya sabéis, el domingu 22 de mayu son los votus pa escogel a los que van a sel alcaldis en los nuestrus pueblus. Comu no pué sel menus, hai un pocu de tó, asina que vos voi a contal un poquinu quién se presenta en cá unu de los nuestrus pueblus.
NAVAFRÍAS
En Navafrías s'escogin 7 justicialis, y es nel pueblu andi más genti se presenta pa alcaldi. Asina, tenemus:
1. PP (Partíu Populal): Esteban Alfonso González
2. SI (Coalición SI pol Salamanca): Sergio Rastrero Sánchez
3. PSOE (Partíu Socialista Obreru Español): Celso Ramos Blanco
4. DN (Democracia Nacional): José Bellanco Dionisio
PAYU
En Payu tamién s'escogin 7 justicialis, a repartil entri dos listas:
1. PP (Partíu Populal): Jesús Martín Chaparro
2. PSOE (Partíu Socialista Obreru Español): Esteban González Pascual
PEÑAPARDA
En Peñaparda los y justicialis del Ayuntamientu hai qu'escogelus entri estas dos listas:
1. PP (Partíu Populal): Camila Vizarro Andrés
2. PSOE (Partíu socialista Obreru Español): María Soledad Heras Juanes
ROBREA
Tamién son 7 los justicialis a escogel y dos las listas presentás:
1. PP (Partíu Populal): Ángel Ovejero Mateos
2. PSOE (Partíu socialista Obreru Español): José Luis Varas Carballo
VILLARRUBIAS
En Villarrubias son 5 los justicialis, a escogel entri:
1. PP (Partíu Populal): Juan José Moreno Mateos
2. PSOE (Partíu Socialista Obreru Español): David Amado Santos
En tólus pueblus repitin comu candidatu los alcaldis menus en Villarrubias, andi Félix Mateos, hogañu alcaldi por el PSOE no güelvi a presentalsi n'estas eleicionis.
Pa acabal, idil que ena comarca tenemus otru cabeza de lista más, n'esti casu José Benito Mateos Pascual, que es el primeru a las Cortis por el PREPAL (Partíu Regionalista el País Leonés)
La solución a a la preguntina de quiénis serán los nuestrus alcaldis y los nuestrus justicialis, el 22 de mayu.
A tólus que se presentan (o mos presentamus), suerti pa estas eleicionis.
Palra d'El Rebollal.
¡¡PRESPETU Y OFICIALIDÁ!!
NAVAFRÍAS
En Navafrías s'escogin 7 justicialis, y es nel pueblu andi más genti se presenta pa alcaldi. Asina, tenemus:
1. PP (Partíu Populal): Esteban Alfonso González
2. SI (Coalición SI pol Salamanca): Sergio Rastrero Sánchez
3. PSOE (Partíu Socialista Obreru Español): Celso Ramos Blanco
4. DN (Democracia Nacional): José Bellanco Dionisio
PAYU
En Payu tamién s'escogin 7 justicialis, a repartil entri dos listas:
1. PP (Partíu Populal): Jesús Martín Chaparro
2. PSOE (Partíu Socialista Obreru Español): Esteban González Pascual
PEÑAPARDA
En Peñaparda los y justicialis del Ayuntamientu hai qu'escogelus entri estas dos listas:
1. PP (Partíu Populal): Camila Vizarro Andrés
2. PSOE (Partíu socialista Obreru Español): María Soledad Heras Juanes
ROBREA
Tamién son 7 los justicialis a escogel y dos las listas presentás:
1. PP (Partíu Populal): Ángel Ovejero Mateos
2. PSOE (Partíu socialista Obreru Español): José Luis Varas Carballo
VILLARRUBIAS
En Villarrubias son 5 los justicialis, a escogel entri:
1. PP (Partíu Populal): Juan José Moreno Mateos
2. PSOE (Partíu Socialista Obreru Español): David Amado Santos
En tólus pueblus repitin comu candidatu los alcaldis menus en Villarrubias, andi Félix Mateos, hogañu alcaldi por el PSOE no güelvi a presentalsi n'estas eleicionis.
Pa acabal, idil que ena comarca tenemus otru cabeza de lista más, n'esti casu José Benito Mateos Pascual, que es el primeru a las Cortis por el PREPAL (Partíu Regionalista el País Leonés)
La solución a a la preguntina de quiénis serán los nuestrus alcaldis y los nuestrus justicialis, el 22 de mayu.
A tólus que se presentan (o mos presentamus), suerti pa estas eleicionis.
Palra d'El Rebollal.
¡¡PRESPETU Y OFICIALIDÁ!!
Etiquetas:
22,
alcaldis,
eleicionis,
justicialis,
mayu,
Navafrías,
Payu,
Peñaparda,
Rebollal,
robrea,
Villarrubias,
votus
miércoles, 13 de abril de 2011
El curdión n'El Rebollal
Comu angunus ya sabéis, el sábadu que pasó, el 9 d'abril, jidimus en Villarrubias un encuentru de genti que toca el curdión. Comu siempri que s'organiza anguna cosina, se tieni nel pensamientu si saldrá bien, si saldrá mal, si va a respondel la genti,... Y, la verdá, esi día respondió la genti mú bien, lo mesmu los que vinun a tocal que los que vinun a oyel tocal.
Estrumentus tradicionalis tenemus unus pocus n'El Rebollal: el panderu cuadráu, la sartén, la gaita y el tamboril y las castañuelas. Peru, dendi hai un tiempu, el curdión s'está apencipiandu a jadel un güequinu en dretru la nuestra cultura tradicional.
Y es que el curdión es un estrumentu mú políu de tocal y de oyel (no mos equivoquemus, tós los que hi mentáu tamién). Y a la genti de Villarrubias, o a la de Robrea, o a la de cualisquiera los nuestrus pueblus en cuantis que oyi sonal un curdión, paici comu si se le abriesi una ventanina nel alma pol andi entra un rayinu de lús.
En Villarrubias mesmu hai unus cuantus que, pol Santu Ferinu, siempri sacan de ronda el curdión, y el día que comemus la vaca nel Riufríu siempri la llevan pa tocal y bailal. Y la genti baila, lo mesmu que baila con el tamboril, o con el panderu, o con la sartén, o con una orquesta. Y tenemus anguna genti n'El Rebollal que toca mú bien.
Pos ná, esa tardi del sábadu mos ajuntamus 14 curdionis, y yo conté alreol de 70 presonas ena Praza el lugal. Chemari "Cocu", Juan, Ninu "Lisboa" y Toñitu de Villarrubias; Pabru el tamborileru, su padri Manuel y Juan (el que jué alcaldi) de Robrea; Pedru de Saúgu; Domingu "Rei" de Peñaparda; Sidru de Monsagru y el su curdión verdi (ya no jadin muchus d'esa colol); Santiagu de Ciarrodrigu con los sus 90 añus y el su bandoneón (el que s'ussan pa tocal los tangus); Jussé de San Martín de Treveju y Antoñu "Tó" de Las Arañas (Portugal) juerun una buena compaña y, cá unu al su mó y manera, cá unu conas sus tonás, unus mejol (porque llevan más tiempu) y otrus menus mejol (porqu'están aprendiendu), tós ellus jidun que la tardi el sábadu juesi especial.
Dispués, comu no puía sel menus, mos juimus de ronda pol el lugal, comu en una güena tardi de fiesta de las d'antañu. Y corrimus las cuatru tabernas del lugal con los curdionis y la mi concertina irlandesa, tocandu un poquininu en cá lugal.
Faltó genti. Faltó mi tíu Toñín, que cuandu vivía era un hombri pegáu a un curdión. Faltó Chenchu, que tuvu un problema de salús del qu'esperemus que salga bien. Faltó otra genti que no pudu venil. Peru lo que no faltarun juerun las ganas de seguil tocandu y seguil aprendiendu.
Palra d'El Rebollal.
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!
Etiquetas:
abril,
curdión,
estrumentus,
Fiesta,
tardi,
Villarrubias
Suscribirse a:
Entradas (Atom)