lunes, 6 de octubre de 2008
Virgin del Rosariu
Ayel domingu, primel domingu d'otubri, jué la Virgin del Rosariu. No es que yo sea mú religiosu ni ná d'esu, peru esti día estaba antaú acomolgaítu de tradicionis.
La Virgin del Rosariu era ena nuestra tierra una fiesta con mayordomus y madrinas. Comu fiesta religiosa, se jadía misa (ayel hubu misa pol mé de qu'era domingu, que si no ná de ná). Peru lo mejol venía dispués de la misa.
Enos nustrus pueblus se jadía el Ofretoriu. Ya sé que se jadi en muchus pueblus de la comarca (no hai más que leel los periódicus del fin de semana). Lo que tienin d'especial los nuestrus ofretorius, tocáus con gaita y tamboril, que no tienin los d'otrus lugaris es que los ofretorius de los nuestrus pueblus se bailaban, polu menus los de Peñaparda, Robrea y Villarrubias, anque de seguru que el de Payu tamién. Con el baili las madrinas le ofrecían a la Virgin unas velas y unos rosconis. Dispués, los rosconis se subastaban y los que tenían "la obrigación" de compralus eran los novius de las madrinas.
Peru, ¿qué mos ha queáu de tó esu? Pos poca cosa. Hogaú ya no se jadi ni ofretoriu, ni misa, ni procesion, ni se subastan los rosconis ni ná de ná. El casu es que cuandu vinun de nuevus los curas que tenemus agora quitarun tó estu de los ofretorius en lo que yo piensu que es una mala manera d'entendel la "puerza religiosa" (´¿a qué me suena a mi estu de la pureza religiosa?). Asina, toas estas cosas que de siempri se jidun ena nuestra tierra las quitarun, y mos dejarun a velas venil. Angún día tendríamus que palral bien abondu de tóas las nuestras tradicionis que mos han quitáu "nel nombri de Dius"...
Por suerti, grupus comu "El Fandangu" de Robrea y el grupu de Peñaparda han conseguíu que nu se olví el baili del ofretoriu, y entovía se baila enas actuacionis que se tienin nel veranu anque, por desgracia, ya no se baila nel tiempu que se tenía de bailal, qu'es esti día de la Virgin del Rosariu.
Y agora vieni lo más curiosu. Pueblus que de siempri han síu menus ricus que los nuestrus en tradicionis resulta que conservan el Ofretoriu el día que siempri se ha jechu. Y los nuestrus pueblus, que de siempri han presumíu de guardal las tradicionis (en angunus pueblus se presumi d'estu más qu'en otrus), jadi 20 añus que no se jadi y lo qu'es peol, ni cuenta con ellu.
Idi el reflán esu de "dimi de qué presumis, y te diré de qué carecis". ¡Y qué verdá es! Vas mos vali que mos dejemus e tantu presumil y mos pongamus de verdá a defendel las tradicionis, TOAS LAS TRADICIONIS.
Al vel cuál es el primel pueblu d'El Rebollal en jadel el Ofretoriu el día que siempri jue: el día de la Virgin del Rosariu.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario