910-2010

Esti añu 2010 el Reinu de León (Salamanca, Zamora y León) jadi 1.100 añus. No debemus olvial que es n'esti Reinu nel que la nuestra comarca d'El Rebollal ajundi las sus raícis historicas y culturalis. Por esu, dendi esti rinconinu queremus recordal el su cumpriañus. FELICIDADIS

martes, 28 de octubre de 2008

El cambiu la hora

Esti fin de semana, comu dendi jadi ya unus 30 añus, se ha jechu en tóa Uropa esu del cambiu de hora del tardíu, asina que a las 3 horas de la madrugá del domingu golvierun a sel las 2.

¿Por qué se jadi éstu? Idin que pol mé de qu'asina s'ajorra energía. Peru ¿quién y cómu s'ajorra energía?

Pos no sé. Polu prontu, enos nuestrus pueblus escureci aniantis, asina que tenemus d'arcendel las lucis aniantis pa no estal a escuras. Asina qu'esi "ajorru" no puedi sel pa la genti normal, que al escurecel una hora antis tieni d'arcendel las lucis una hora antis. Pa mi qu'esu no es ajorral, sinu tólu contrariu. Y aquí, n'El Rebollal, entovía tenemus suerti, porque escureci un cuartu d'hora más tardi que, pol ejempru, en Madrís, y de seguru que media hora más tardi qu'en Barcelona.

Enos pueblus tampocu se ajorrará muchu porque las lucis, anque s'apagan una hora antis a la mañana, hai qu'arcendelas tamién una hora antis a la nochi. Las horas de lús son las mesmas, anque cambien la hora.

Asina que no ajorramus lús en cassa, no s'ajorra lús nel alumbráu púbricu de los pueblus, ni enos ayuntamientus,... ¿Dóndi s'ajorra antoncis?

Nel mi parecel, no s'ajorra en ningún láu, polu menus la genti de la calli. Y, además de no ajorral, no tenemus más qu'afrontus y mal cuerpu pol mé del cambiu la hora. De seguru que ná más ganan con éstu cuatru, los cuatru de siempri que ganan con tólus cambius.

Y lo peol es qu'encima mos quierin jadel creel que es güenu. Pos señoris, no créu que el gastal más lús por tenel que arcendela una hora antis sea ná güenu. Ni los trastornus del sueñu y las comías que tenemus tós pol mé del cambiu la hora. Me da a mi qu'estu del cambiu la hora es otru cuentu y otra mentira comu tantas y tantas que mos cuentan cá día pa justificalsi ellus, y pa atontal a la genti y así podel manipulala mejol.

Que se dejin de tantus cuentus y dejin a la genti tranquila.

Palra d'El Rebollal
¡¡RESPETU Y OFICIALIDÁ!!

No hay comentarios: